Klage på karakter

Skodde, utsikt til Fyksesundbrua

Med heimel i opplæringslova har du høve til å klaga på karakterar. I kapittel 5 i forskrifta til opplæringslova står det blant anna om kva du kan klaga på, kven som kan klaga og klagefristar.

Elevar i vidaregåande skule kan klaga på alle karakterar som vert ført på vitnemålet. Klageretten gjeld òg dersom du ikkje får standpunktkarakter i eit fag.Du har rett til å krevja å få ei grunngjeving for karakteren, før du bestemme deg for om du vil klaga. Retten til grunngjeving gjeld ikkje for skriftlege eksamenskarakterar. Tenk godt gjennom saka og snakk med faglærar før du klagar, for du kan òg risikera å få ein dårlegare karakter.

Når er klagefristen?

I vidaregåande skule er fristen for å klaga på karakterar ti dagar, medan klagefristen for karakterar på fag- eller sveineprøve er tre veker. Fristen gjeld frå det tidspunktet karakteren er tilgjengeleg for eleven eller det tidspunktet eleven  burde gjort seg kjent med karakteren. Dersom du ber om grunngjeving for karakteren som er sett, vert tidsfristen for å klaga stoppa til du har fått grunngjevinga. Hugs at du kan ringja til skulen for å få greie på kva karakterar du har fått. Det er viktig å halde klagefristen.

Kven skal du sende klagen til?

Skriftleg og underteikna klage skal sendast til rektor ved skulen. Klagar på standpunktkarakterar eller karakterar etter munnleg eksamen bør innehalda ei grunngjeving på kvifor ein klagar. Dersom du klagar på ein karakter etter skriftleg eksamen, er det ikkje nødvendig å grunngje klagen.

Rektor har kontor i 2. etasje i lokala i Øystese.

Arild Matland

rektor